Kiégtünk vagy csak rossz napunk van?

2019. március 11. - hrdoktor

Napjainkban sokan használják a ,,kiégtem” kifejezést, pedig lehet, hogy csak rossz napjuk van. De mi is a különbség a két kifejezés között?

 4656.jpg

Fotó: yanalya / Freepik

Tovább

Tíz tipp a munkahelyi halogatás ellen

Egyre jellemzőbb a munkahelyeken, hogy a munkatársakat bizonyos keretek között hagyják önállóan dolgozni. Kijelölik a célt, a határidőt, és ezen belül mindenki olyan tempóban dolgozik, amilyenben akar. Ez egyfelől nagyszerű, hiszen felnőtt emberek vagyunk, akik a hátuk mögött lihegő főnökök nélkül is tisztában vannak a felelősségükkel. Másrészt viszont nyomasztó, ha van egy nagy projekt, amivel mondjuk csak hetek, vagy hónapok múlva kell készen lennünk. Ilyenkor ugyanis elkezdjük halogatni a tennivalókat, amitől egyre feszültebbek leszünk, a munka pedig egyre nagyobbnak tűnik. De mit tehetünk a halogatás ellen?

4288.jpg

Fotó:yanalya / Freepik

Tovább

Mit tegyünk, ha sokat kell egy helyben állni

Sok olyan munkakör létezik, amelyben sokat kell állni és járni, miközben nem lehet leülni. Ez nemcsak fárasztó, és a gerincnek, a vérkeringésnek nem igazán előnyös.  Mit tehetünk magunk védelme érdekében, ha éppen ilyen munkánk van?

castle-daylight-england-1427581.jpg

Tovább

Kajakóma a munkahelyen – hogy kerüljük el?

Mindenki ismeri azt az érzést, amikor egy kiadós ebéd után vissza kell térnie a munkához. Vagyis vissza kellene térni, de a hirtelen ránk törő álmosságtól nem megy. A köznyelv ezt hívja kajakómának, ami vasárnap délután otthon egy kellemes pihenőhöz vezet. De a munkahelyen erre nincs mód, ezért jobb elkerülni, megelőzni a kajakómát. De hogyan?

of8owd0.jpg

Tovább

Így hat az éjszakai műszak az egészségére

Ideális esetben egy felnőtt ember napi 7-8 órát tölt alvással, és erre a természetes, cirkadián ritmushoz igazodva, éjszakánként kerül sor. Akiknek viszont nincs erre lehetőségük, mert váltott vagy éjszakai műszakban végzik a munkájukat, előbb-utóbb számolniuk kell azokkal az egészségügyi ártalmakkal, amelyeket a napi ritmus felborulása vált ki.

blur-building-city-1013516.jpg

Tovább

Milyen hatással lehet a zenehallgatás a munkára?

Munka közben sokan használnak fej- vagy fülhallgatót, és nemcsak telefonáláshoz, hanem folyamatos zenehallgatáshoz is. Vajon segíti, vagy akadályozza a munkát a zenehallgatás, esetleg befolyásolja ezt a zene jellege is?

headphone_work.jpgFotó: peoplecreations / Freepik

Tovább

A kutyás cégkultúra pozitív hatásai

Manapság egyre több cég törekszik arra, hogy minél otthonosabbá tegye a munkahelyi környezetet a dolgozók számára. Ha már kénytelenek vagyunk napi 8-10 órát a munkahelyen tölteni, akkor legyen ez a lehető legkellemesebb közeg. Ennek számos módja van a munkahelyi pihenősarok kialakításától a céges kávén, teán és gyümölcsön át egészen a masszázsfotel elhelyezésééig. A kellemes légkör kialakítását segítheti, ha a munkáltató megengedi, hogy a kutyás munkatársak behozhassák a kedvenceiket. Ahhoz azonban, hogy ez valóban javítsa a munkahelyi légkört, és ne újabb konfliktusok forrása legyen, egy sor feltételnek teljesülnie kell.

adorable-animal-blur-406014.jpg

Tovább

Szenvedélybetegség a munkahelyen

Furcsán viselkedik egy munkatársa, kiszámíthatatlanul változik a hangulata, hullámzik a teljesítménye, elkalandozik a figyelme, netán feltűnően üres vagy éppen fényes a szeme? Gondolt már arra, hogy az illető esetleg szenvedélybeteg is lehet?

drunk_businessman.jpg

Fotó: rawpixel.com / Freepik

Tovább

Tippek, hogy várandósan ne legyen szenvedés a munka

Nagyon kevesen vannak, akik várandósságuk mind a kilenc hónapja alatt szüneteltetik a munkát. Nem tudják és sokan nem is akarják rögtön abbahagyni csak azért, mert babát várnak. Persze terhesen dolgozni mégsem ugyanaz, egy sor nehézség merülhet fel a fáradékonyságtól a hátfájáson át a lábdagadásig. Mit tehetünk, hogy mégis komfortosan érezzük magunkat a munkában? Néhány tipp minden trimeszterre. 

pba9ot0.jpg

Tovább

7+1 tanács az újévi fogadalmak betartásához

Januártól kevesebbet stresszelek és sokkal türelmesebb, kedvesebb leszek a kollégáimmal. 2019-től több időt fordítok a karrieremre, a fejlődésemre. Újra megtalálom a munkakedvemet és időben válaszolok minden emailre. Januártól nem fogok elkésni a munkából. Ja, és persze jobban odafigyelek az étkezésre. Ugye, ismerősek ezek az újévi fogadalmak? Ehhez hasonló ígéreteket sokan elpuffogtatnak az új év kezdetén, hiszen érzik, hogy érdemes lenne változtatni a munkahelyi hozzáállásukon.

232.jpg

Fotó: Waewkidja / Freepik

Tovább