Hogyan hat a kék fény az alvásunkra?

2020. augusztus 10. - hrdoktor

Az irodai dolgozók gyakorlatilag egész nap valamilyen monitort néznek és munka után is kijelzőről-kijelzőre vándorol a tekintetük. Nem véletlen, hogy az elmúlt években több kutatás is vizsgálta a modern számítógépes eszközök kék fényének alvásra gyakorolt hatásait.

hrd-kekfeny1.jpg

Tovább

Queen-hatás az irodában: ha sok erős egyéniség van összezárva

Egy átlagos munkahelyen is előfordul, hogy a Queen együtteshez hasonlóan több tehetséges, kreatív, de öntörvényű ember dolgozik egy csapatban. Hogyan lehet őket kezelni, csapattá formálni? Mit tehet egy vezető, ha több kiemelkedő képességű, de nehéz személyiségű beosztottal kell együttműködnie?

hrdoktor-queen1.jpg

Tovább

Relaxációs technikák munka közben is

A folyamatos stressz rendkívül káros hatással van a testi és lelki egészségünkre. Cikkünkben éppen ezért két olyan relaxációs technikát mutatunk be, amit bárhol-bármikor elvégezhetünk, ha éppen úgy érezzük, hogy átcsaptak a fejünk felett a hullámok. Akár az irodában, ebédszünetben is!

hrdoktor-relaxacio-01.jpg

Tovább

Szokások az elismerés útjában

Az elismerés és siker titkos receptjét sokan keresik. Mégse feledjük, hogy mindig egy adott kor irányelvei szabják meg, ki és mi számít sikeresnek. Ambíciónktól és törekvéseinktől függetlenül a pozitív visszacsatolás formájában kapott elismerés vágya egészséges szükséglet. A jó kommunikáció, proaktivitás és egy kis egészségtudat segíthet elgördíteni a megbecsülés útjában álló akadályokat.

Tovább

Rossz és jó stressz a munkahelyen

Sokat beszélünk a munkahelyi stresszről, legtöbben minden gondunk-bajunk legfőbb okának tartjuk. Szinte már furcsán nézünk azokra, akik nem panaszkodnak: mintha igazán fontos feladat vagy hatékony, felelős munkavégzés nem is lenne elképzelhető a stressz látható, érezhető jelei nélkül. Hogyan védekezhetünk a munkahelyi stressz ellen, és egyáltalán, kell-e minden esetben védekeznünk ellene?

hrdoktor-stressz-jo-rossz-01.jpg

Tovább

Üss vagy fuss – avagy miképp lehet segítségünkre vagy éppen terhünkre a stresszreakció?

A stressz szóról legtöbbünknek egy negatív fogalom jut eszébe: ez valami káros; valami, amit szeretnénk elkerülni, de ezt mégsem engedi meg a mindennapi rohanó világunk. Mi történik szervezetünkkel, mikor stresszhatás ér bennünket? Miért nem kell feltétlenül mumust látnunk a stresszben? Miért fontos, hogy ha elkerülni nem is tudjuk, de megpróbáljuk legalább ellensúlyozni a hosszan fennálló stressz következményeit?

Tovább

Fáradtság: mikor normális és mikor nem?

A fáradtság egy teljesen természetes érzés, aminek számos oka lehet a kevés alvástól a sok mozgáson át a stresszig. Ugyanakkor a tartós, megmagyarázhatatlan fáradtság, fáradékonyság utalhat betegségekre is. Milyen fáradtságtípusok vannak és mire kell odafigyelni, ha fáradékonyak vagyunk?

Tovább

10 dolog, amit akkor tehet, ha félti az állását

Az elmúlt időszakban a világjárvány miatt sokan elvesztették munkájukat - az Európai Unióban csak ez év áprilisában kb. 397000 embert bocsájtottak el. A leépítések ellen nincs mágikus megoldás. Mégis ahelyett, hogy az esetleges elbocsájtásoktól rettegünk és a szolgaiság igáját vesszük magunkra, célszerűbb egy olyan hozzáállást kialakítani, amely során hasznos alkalmazottként tűnhetünk fel vezetőink előtt. Cikkünk éppen ezért olyan tanácsokat tartalmaz, melyek alkalmazása jó eséllyel javíthatja munkája pozitív irányba történő megítélését.

Tovább