HRDoktor

Hogyan vészelje át a home office-t? II.

2020. április 17. - hrdoktor

Cikkünk első részében a rutinok kialakításáról és a kollégáinkkal való kapcsolattartásról volt szó. Segíthet továbbá, ha próbálja meglátni a helyzet adta lehetőségeket. Ha belegondol, számtalan előnye is lehet annak, ha az ember otthonról dolgozik. Csak, hogy párat említsünk, sokkal több idő áll a rendelkezésére, reggelente nem kell olyan hosszasan készülődni, várni a buszra vagy a dugóban ülni, ezt az időt, most saját magára és családjára fordíthatja. Az is előfordulhat, hogy rugalmasabban tudja beosztani az idejét és munkára kifejezetten azokat az időszakokat használhatja, amikor szervezete a legproduktívabb és koncentrációs képessége a csúcson van. Ha otthon készíti el az ételeket, azokat frissen fogyaszthatja el, egészségesebben táplálkozhat és pénzt is megtakaríthat.

hrdoktor-homeoffice2-01.jpg

Alakítsanak ki rutinokat az otthon tanuló gyerekekkel

Egy hét végiggondolása előre
A program eltervezése hétfőtől péntekig segíthet abban, hogy kevesebb energiát vegyen el a hétköznapok során. Segít az iskolai szabályokhoz szokott gyerekeknek is, hogy tudjanak koncentrálni és az iskolára jellemző viselkedést előhívni. Az időbeosztás úgy jó, ha hasonlít az iskolai beosztásra. Kisebb gyerekeknek kiemelten fontos a fizikai aktivitás rendszeres beiktatása, idősebbeknél nagyobb tanulással töltött időintervallumok is effektívek lehetnek.

Emlékeztetők beállítása
Sok időpontra és beosztásra nehéz egyszerre odafigyelni és a távmunka során használt eszközök használata tényszerűen rontja az időérzéket. Érdemes ezért csörgő órákat és emlékeztető üzeneteket használni, hogy tudjuk, hogy mikor kell a programunk következő pontjára lépni.

Gyermek személyiségének figyelembe vétele
Fontos az otthoni rutinok kialakítása során, hogy figyeljen gyermeke személyes jellemzőire, amikor kialakítják azokat.

Újragondolás
Figyelje meg, hogy a kialakított rutinok mennyire válnak be családja számra. Adjon magának időt arra, hogy az ideális rutinok kialakulhassanak. 

Küzdjön meg a helyzettel és kerülje el a munkahelyi kiégést

Együttérzés önmagával
A helyzet természetellenes, lehet, hogy nem fog úgy teljesíteni, vagy nem tud úgy helyt állni, mint egyébként. Fogadja el, legyen magával elfogadó és türelmes.

Célok felállítása
Határozza el, hogy mentális egészségéért is tesz, ezzel kapcsolatban pedig alakítson ki tervet, célokat.

Stressz csökkentése
Próbáljon ki stresszcsökkentő technikákat, meditáljon, mozogjon, relaxáljon, kapcsolódjon ki.

Alapszükségletek
Figyeljen minden alapszükségletére, fogyasszon rendszeresen és egészséges táplálékot, figyeljen alvásminőségére.

Szorongás csökkentése
Korlátozza hírfogyasztását, csak megbízható forrásból és behatárolt időt töltve informálódjon.

Értékek és célok
Emlékeztesse magát hosszú távú céljaira, tudatosítsa munkája értékességét. Az egyedüllét és bizonytalanság könnyen kérdőjelezi meg az ember tevékenységének értelmét. Emlékeztesse magát, hogy a szomszédban és mindenhol a világon még rengeteg ember van most hasonló helyzetben, hogy ez most együtt járhat a helyzettel.

hrdoktor-homeoffice2-02.jpg

Valami új megtanulása
Tanuljon valami újat. A mentális frissesség megőrzésében kulcsfontosságú lehet a fejlődésre való igény, a kíváncsiság és a motiváció. Kezdjen bele bátran új dolgok megismerésébe, hogy ezzel is ellensúlyozza bezártságát.

Kapcsolatban maradni
Fontos, hogy szociális távolság fogalmát váltsa fel fizikai távolsággal. Keresse szeretteit rendszeresen, akár az étel elkészítése közben, telefonon, videohívással, vagy egyéb módon. A videofunkció bekapcsolása új impulzusokat adhat a beszélgetéshez és segíthet abban is, hogy teljes figyelmükkel egymásra tudjanak koncentrálni.

Szakmai segítséget kérni
Ha úgy érzi, hogy szükséges, keresse nyugodtan pszichológus kollégáit. Ebben a helyzetben kifejezetten megnőhet a fontossága annak, hogy milyen gyorsan kér valaki segítséget és hogy adekvát ellátásban részesül-e.

 A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr1115613852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása