3 tipp tavaszi fáradtság ellen

2019. április 15. - hrdoktor

Reggelente nehezen kelünk ki az ágyból, ebéd után csak a sziesztán jár az eszünk, délutánonként pedig azon gondolkodunk, hogyan fogjuk végig csinálni a nap hátralévő részét, amikor a legapróbb feladat elvégzése is nehézkesnek tűnik. Ez lenne a tavaszi fáradtság?

178634-owimjv-632.jpg

Akár! A hosszabbodó nappalok ugyanis kihatnak hormonháztartásunkra, s a szervezetünkben zajló átállási folyamatok egyik tünete lehet a tavaszi fáradtság. De mit tehetünk ellene?

#1 Kávé helyett inkább…

Ha fáradtak vagyunk, akkor hajlamosak vagyunk percenként a kávésbögrénk után nyúlni, holott ez nem jó megoldás hosszú távon. A tavaszi fáradtság idején fogyasszunk inkább minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint kerüljük a nehéz ételeket, amelyek megemésztésére sok energiára van szükség. Figyeljünk védekező rendszerünk legfontosabb vitaminjainak, úgy, mint E-, C-vitamin és béta-karotin, pótlására. Kiváló E-vitamin források: növényi olajok, gabonafélék csírája, hús, máj, tojás és zöld növények. Legnagyobb mennyiségben a C-vitamint is a zöld növények tartalmazzák. Emellett igyunk sok folyadékot, vizet vagy gyümölcslevet, ezek segítségével könnyebben át tudjuk vészelni a fáradékony időszakot.

#2 Sportoljunk a szabadban

Mindemellett sokkal jobban tesszük, ha a sokadik kávé megivása helyett munka közben inkább felállunk a számítógép mellől és elvégzünk pár egyszerű tornagyakorlatot. Szabadidőnkben pedig, ha jó az idő, akkor az edzőterem helyett válasszunk inkább a szabadtéri sportokat, így két legyet ütünk egy csapásra! Egyrészt a természetes napfény növeli az örömérzetünket és csökkenti depresszív tüneteinket, másrészt az oxigéndús levegő felpezsdíti a vérünket, frissíti a gondolkodásunkat, és koncentrációnkra is jó hatást gyakorol.

#3 Hétvégente ne aludjunk délig!

Ha egész héten keveset aludtunk, akkor ne hétvégén próbáljuk bepótolni a lemaradásunkat! Sokkal jobb, ha minden nap megpróbálunk azonos időben lefeküdni és felkelni.

Ha viszont a fáradtság huzamosabb ideig nem múlik el és a fenti életmódtippek sem javítanak jelentősen a helyzeten, érdemes bejelentkezni orvoshoz egy alapos kivizsgálásra!

 A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr2514760024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.04.15. 11:49:18

Pihenés a munkahelyen - ez mindent megold.