Nyolc tipp a hatékonyság növelésére

2019. április 08. - hrdoktor

Bármilyen munkahelyen, munkakörben dolgozunk is, arra törekszünk, hogy eredményesebbek, hatékonyabbak legyünk. Néhány jó tippet gyűjtöttünk, amellyel elérhetjük ezt.

 137.jpg

Fotó: ijeab / Freepik

A valódi teljesítménynövelést nem feltétlenül az aznapi sokadik kávé vagy az egész oldalas feladatlista segíti elő, sőt, ezeket a szokásos serkentőket tanácsos újragondolni is, mivel éppen ellenkező hatást is elérhetünk vele. A túl sok kávé ugyanis nem segíti az összpontosítást, inkább stresszesebbé, szétszórtabbá tehet. A nyomasztóan hosszú „to do” lista pedig pszichésen bénítja meg az egészséges, lendületes munkavégzést. Nyolc tippel segítünk, hogy sikerüljön kiküszöbölni a felesleges feladatokat és azokra a dolgokra összpontosítani, amelyek valóban fontosak.

Tervezzen okosan!

A termelékenység érdekében a kevesebb sokszor több lehet! Nem az a cél, hogy a lehető legtöbb feladatot belezsúfoljuk a nyolc órás munkaidőbe. Inkább kevesebb pontja legyen a „To do” listának, de elsősorban a valóban fontos, az eredményességet növelő teendők kerüljenek fel rá! Érdemes viszont kellő időt fordítani a felkészülésre, a feladatkör átgondolására, a teendők megtervezésére, kisebb részekre osztására.

Tartson szüneteket!

Munka közben legalább óránként tartson szünetet, frissítse fel keringését, agyát friss levegővel, mozgással, esetleg egészséges rágcsálnivalóval, például glükózt, vitaminokat tartalmazó pár falat gyümölccsel, agyserkentő dióval, mogyoróval!  Az agya hálás lesz ezekért és magasabb energiaszinttel, hatékonyabban folytathatja a munkát.

Összpontosítson az eredményt hozó feladatokra!

A napi munka mintegy ötöde hozza az eredmények nyolcvan százalékát, vagyis a napi tevékenységek nyolcvan százalékát a szükséges, de kimutatható eredményt nem hozó munkák teszik ki. Próbáljon meg fordítani ezen az arányon, legalábbis jobban hasznosítani az időt, elhagyni azokat a tevékenységeket, amelyek kevés hatással vannak az eredményességre. Nem segíti a hatékonyságot a „multitasking”, a figyelem megosztása sem: egyszerre inkább csak egy feladatra koncentráljon.

Reggelente szánjon időt saját magára is!

Ne a beérkezett e-mailek ellenőrzésével kezdje a napját, hanem legelőször is önmagára koncentráljon!  Szánjon időt reggelire, esetleg egy kis frissítő testmozgásra, és arra is, hogy képbe kerüljön az aktualitásokkal, hírekkel. Így jobban felkészülve hatékonyabban tud foglalkozni a napi teendőivel.  

Figyelje a napi görbét: mikor van teljesítménye csúcsán?

A bioritmusunk változik, a hatékonyságunk sem egyforma egy-egy nap folyamán. A nehezebb feladatokat tegye a napnak legtermékenyebb szakaszára, amikor az agya a legfrissebb és legnagyobb összpontosításra képes.

A telefon olykor hatékonyabb, mint az email!

Figyelje meg, mennyire áttevődött a kommunikáció az internetes csatornákra! Az email például valóban gyors és hatékony kommunikációt tesz lehetővé, de gyakran alakul ki olyan helyzet, amikor az ismételt email-váltásnál  a telefon  jóval egyszerűbb és eredményesebb, időt lehet megtakarítani a célirányos, személyes megbeszéléssel.

Rendszerezze a dolgait!

Gondolja végig a napját, ossza be a szokott tevékenységeket! Alakítson ki követhető, racionális napi rutint, tűzzön ki meghatározott időt az olyan apróbb tevékenységekre, amelyek könnyen elvonhatják a fontosabb dolgoktól az idejét és figyelmét. Ne csak a naptárában tartson rendet, hanem a környezetében, a munkaasztalán is: a rendszerezettséggel hasznos időt és energiát takaríthat meg.

Szabadítsa fel időtartalékait!

Ne elégedjen meg a termelékenység látszatával! A látszólag folyamatos, szorgos tevékenység önmagában nem garanciája a hatékonyságnak, hiszen apró, kevéssé fontos dolgok elrabolhatják a fontosabbaktól az időt, ha nem tartja kordában az egyes tevékenységekre és köztük a szabadidős programokra fordítandó időkeretet. Keresse meg és fordítsa a fontos teendőkre az időbeosztásában fellelhető tartalékokat!

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr7114741203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.