Ezt olvasták legtöbben munkahelyi egészség témában 2017-ben

2017. december 18. - hrdoktor

Rengeteg időt töltünk a munkahelyünkön, így nem csoda, hogy egyre többen keresünk rá arra, hogyan tehetjük egészségesebbé munkahelyi környezetünket és javíthatjuk a teljesítményünket. De vajon milyen témák érdekelték a legjobban a hazai olvasókat? Megnéztük, milyen témák tartottak lázban minket 2017-ben.

hrdoktorblog-legolvasottabb-bejegyzesek-2017.jpg

Az irodai munkát végzők, különösen pedig az internet segítségével dolgozók gyakran keresnek rá egészségügyi tüneteik okaira, és a panaszok kezelési lehetőségeire. A legtöbben az iránt érdeklődnek, hogyan lehet csökkenteni a folyamatos ülő munka ártalmait, hogyan lehet beiktatni a mozgást a dolgos hétköznapokba és hogyan lehet egészségesen táplálkozni a munkahelyen. Az egészségtudatos szemlélet terjedésének köszönhetően egyre nagyobb fellángolás mutatkozik a különböző stresszkezelési lehetőségek és mindfulness tréningek irányába is. De hasonló lelkesedéssel kutatjuk azt is, hogyan növelhetjük munkahelyi teljesítményünket, hogyan lehetünk sikeresek a munkánkban, és hogyan tudjuk megteremteni az egészséges egyensúlyt a munkánk és a magánéletünk között.

Ezek a témák futottak 2017-ben

A legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy milyen szokásokat követnek azok az emberek, akik munkájukban komoly sikereket értek el: hogyan indítják a napjukatmivel töltik az ebédszünetüket, hogyan építenek ki gyümölcsöző munkakapcsolatokat, és hogyan zárnak egy nehéz munkanapot.

A munkahelyi teljesítmény és siker mellett komoly érdeklődésre tartott számot, hogy mit tehetünk egészségünk megőrzése érdekében akkor, ha sokszor napi 8 órát (vagy túlórákkal együtt akár többet is) az irodai számítógépünk előtt ülünk. Sokan kerestek rá, mit tehetünk, ha elültük a fenekünket a munkahelyünkön, miért nem jó, hogy ha keresztbe tett lábbal ülünk, és mit tehetünk a napunkat megkeserítő migrénes fejfájás vagy épp az allergiás panaszaink enyhítése érdekében.

Többek voltak kíváncsaik arra is, milyen előnyökkel jár, ha a lépcsőzést választjuk a liftezés helyett, és miért tesszük jól, ha elkortyolgatunk egy csésze kávét vagy teát a délutáni mélypontok leküzdése érdekében. Sokakat érdekelt, hogy milyen hatással van a szervezetünkre 10 perc cigiszünet, ahogy az is, hogy milyen módszerekkel léphetünk fel hatékonyan a munkahelyi stressz és a sokszor kiégéshez vezető menedzserbetegséggel szemben.

A rengeteg témához kapcsolódó cikkből és kommentből jól látszik, hogy a munkaadók és a munkavállalók részéről is egyre nagyobb az igény arra, hogy egészséges életmódot folytassanak és ergonomikus munkakörülményeket alakítsanak ki. Azaz olyan munkahelyeket hozzanak létre, ahová az ember szívesen jár be dolgozni.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr7113509017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.