Migrénes fejfájás – amitől képtelenség koncentrálni a munkahelyen

2017. szeptember 04. - hrdoktor

A szűnni nem-akaró, migrénes fejfájás több százezer ember dolgát nehezíti meg a munkahelyen, akik ilyenkor szinte képtelenek a koncentrációra és a hatékony munkavégzésre. Mit tehetünk, hogy megelőzzük a migrént, és hogyan segíthetünk kollégáinknak a tünetek enyhítésében?

hrdoktorblog-migren-munkahely.jpg

Tovább

Vigyázat! Ilyen hatással van a szervezetünkre 10 perc cigiszünet

Sok munkahelyen a cigarettázás közben cserélnek gazdát a fontos információk, ezért gyakran még olyan kollégák is dohányzó társaikkal tartanak, akik maguk egyébként sosem vettek cigarettát a kezükbe vagy nem dohányoznak rendszeresen. Milyen veszélyeknek teszik ki így magukat? Utánanéztünk annak is, hol tart ma a munkahelyen való dohányzás szabályozása.

hrdoktorblog-dohanyzas-munkahely-egeszseg.jpg

Tovább

Elkortyolna egy gőzölgő kávét a munkahelyén? Jó ötlet!

Kávé nélkül sokunk még az ágyból sem tud kikelni, a munkahelyünkre pedig be sem lépünk anélkül, hogy ne lebegne ott szemünk előtt egy gőzölgő kávé képe. A délutáni mélypontot pedig ismét csak vele együtt tudjuk átvészelni. Mi a titka? És egyáltalán, jó-e hogy ennyire az életünk része.

hrdoktorblog-kavezas-egeszsegugyi-hatasai.jpg

Tovább

Tippek a délutáni mélypontok leküzdésére

Sokunk számára az ebédszünet utáni időszak tartogatja a legtöbb kihívást. Az ébrenlét megőrzésében a sokadik kávé sem segít, hatékony munka helyett pedig már annak is örülünk, ha nyitva tudjuk tartani a szemünket. Vágyakozva eszünkbe juthat a gyermekkorunk, amikor még kézzel-lábbal küzdöttünk a délutáni alvás ellen. Ahelyett, hogy visszasírnánk ezt az időszakot, fogadjunk meg néhány tippet, amely segít abban, hogy koncentráltabban és éberebb figyelmemmel töltsük el munkanapunk második felét.

hrdoktorblog-delutani-faradtsag-munkahely.jpg

Tovább

Bagoly vagy pacsirta? A későn vagy a korán kelők a hatékonyabbak?

Mindannyian ismerünk olyan embereket, akik reggel energiával telten ugranak ki az ágyból, sietnek zuhanyozni, és már reggel 8-kor aktívan teljesítenek a munkában. Mások számára viszont nincs rettenetesebb hang az ébresztőóra csörgésénél. Már a kávéfőzőig való eljutás is komoly kihívást jelent, de a munkahelyen a délutáni órákban mintha megtáltosodnának, és szívesen maradnak akár még túlórázni is. De vajon a pacsirta vagy az éjjeli bagoly típusú emberek teljesítenek jobban a munkahelyen?

hrdoktor-munkahelyi-teljesitmeny-bagoly-pacsirta-tipusu-munkavallalo.jpg

Tovább

Ezért ne dolgozzon üres hassal

Bár tisztában vagyunk azzal, hogy a napindító étkezés milyen fontos, a reggeli rohanásban gyakran arra sincs időnk, hogy néhány falatot bekapjunk munkába menet. Üres hassal azonban nehezebb hatékonyan dolgozni is, ezért összegyűjtöttük tippjeinket, hogyan reggelizhetünk úgy, hogy közben a munkahelyi feladataink is időre el legyenek végezve.
 hrdoktor-reggeli-munkahely-munkareggeli.jpg

Tovább

Ne csak azért lépcsőzzön, mert fél, hogy beszorul a liftbe!

Tudjuk, hogy nagyon praktikus, ha a lift helyett a lépcsőt használjuk, de sokszor megfeledkezünk arról, hogy éljünk is vele. Például munkahelyünkön is adott ez a lehetőség: amikor értekezletre megyünk, vagy amikor leugrunk a büfébe egy kávéért, akkor nyugodtan lépcsőzhetnénk. De miért is jó a lépcsőzés nekünk? Ennek néztünk utána!

hrdoktorblog-lepcsozes.jpg

Tovább

Hogyan legyünk sikeresek a munkánkban?

A mindfulness terápia hatékonyságát klinikai vizsgálatok igazolják, a tudatos jelenléten alapuló módszer előnyeit már a munkahelyi teljesítménynövelésben is elismerik. Cikkünkből megtudhatják, hogy milyen eredményeket érhetünk el a tudatos jelenlét munkahelyen történő gyakorlásával.

hrdoktor-mindfulness-munka-stresszkezeles.jpg

Tovább

Melyik generáció tagjai élnek a legegészségesebben?

Megfordult már a fejében a kérdés, hogy vajon melyik generáció tagjai élnek a legegészségesebben? Milyen étkezési elvekkel és sportolási szokásokkal rendelkeznek a baby-boomerek, az X, Y és a Z generáció tagjai? Mennyire figyelnek oda a munkahelyi egészségükre? Elindítottuk kutatásunkat, amely megmutatja, melyik korosztály tagjai fordítják a legtöbb figyelmet az egészségük megőrzésére.

generaciok-egeszsegtudatossaga-3.jpg

Tovább

Sikeres emberek elalvás előtti szokásai

Egy közép- vagy felsővezetői pozícióban, felelősségteljes beosztásban dolgozó embernek különösen vigyáznia kell arra, hogy kipihenten, a lehető legjobb fizikai és mentális állapotban érkezzen munkahelyére, hiszen a kialvatlansága, ingerlékeny fáradtsága másokra is hatással lehet. Nézzük, mit tehetünk azért, hogy az alvásra szánt idő valódi pihenést nyújtson!

hrdoktor-sikeres-emberek-elalvas-elotti-szokasai.jpg

Tovább