5 bevált módszer, hogy hatékonyabban dolgozhasson

2017. április 20. - hrdoktor

A határidők és az elvégzendő feladatok mennyisége miatt sokszor arra kényszerülünk, hogy többféle tevékenységet végezzünk gyors egymásutánban vagy akár egy időben. Ennek következtében sokszor megosztjuk feladataink között a figyelmünket. Pedig a minőségi teljesítményhez szükségünk van a fokozott koncentrációra, és a fókuszált figyelemre. Összegyűjtöttük tippjeinket, amelyek segítenek a hatékony munkavégzésben!

hrdoktorblog-koncentralt-munkavegzes.jpg

Tovább

Fáj a nyaka az állandó mobilozástól? 7 tipp

A legtöbb munkahelyen ma már szinte természetesnek veszik, hogy a munkavállaló folyamatosan elérhető a mobiltelefonján és rendszeresen ellenőrzi a munkahelyi emailjeit. Így nem is csoda, ha a kollégák rengeteget görnyednek az okoseszközeik fölött. Ez az életvitel azonban előbb-utóbb nyak-, hát- és derékfájáshoz vezet. Íme, 7 tipp az okoseszközök által okozott gerincproblémák megelőzésére!

hrdoktor-mobilozas-nyakfajas.jpg

Tovább

Szokott betegen dolgozni? Ne tegye!

„Csak egy kis nátha, nem vész.” „Majd beveszek egy fájdalomcsillapítót, és tudom a munkát folytatni.” Ismerős mondatok, ugye? Sokszor akkor is úgy érezzük, hogy be kell mennünk a munkahelyünkre, amikor az állapotunkkal kollégáink egészségét is veszélybe sodorjuk. Eláruljuk, melyek azok a betegségek, amelyekkel mindenképp otthon kell maradni!

hrdoktor-blog-ne-dolgozzon-betegen.jpg

 

Tovább

Családbarát munkahelyet szeretne? Így érheti el!

Nem könnyű összeegyeztetni a szülői szerepet a munkában való teljes értékű helytállással. Különösen a kisgyermeket nevelő anyákra hárul nagy teher, bár örvendetesen egyre több „kispapa” is kiveszi a részét a gyermekgondozási, nevelési feladatokból. De vajon mitől lesz családbarát egy munkahely és mire számíthatnak a munkába visszatérők?

hrdoktor-blog-csaladbarat-munkahely.jpg

Tovább

Szokott erőltetten mosolyogni? Ne tegye!

Sok munkakörben szinte munkahelyi követelmény az alapvető udvariasságon túl is a derűt sugárzó arc, a kedves, szívélyes mosoly is az ügyfelek illetve a munkatársak felé. Mindez valóban kapcsolatépítő, hasznos lehet, ha szívből jön. Jóval kevesebben gondolnak viszont arra, hogy a magunkra kényszerített, mesterkélt mosoly viszont nem old meg semmit, sőt, újabb gondokat is felvet, végső soron árthat is.

hrdoktorblog-eroltetett-mosoly-hatasai.jpg

Tovább

Egészségesebbek a dolgozó anyák

Mondjuk inkább így: „egészségesebbek a szülés után a munkahelyükre visszatérő anyák”! Hiszen az otthon maradók is dolgoznak, sőt, az esetek többségében éppen az a baj, hogy hajlamosak sokkal inkább kizsákmányolni magukat, mint azt a legkeményebb munkaadó tenné. Milyen összefüggés van a munkahely és az egészség között?

hrdoktorblog-dolgozo-anyak-egeszseg.jpg

Tovább

9 tipp, hogy ne hízzon el az ülőmunkától

Az ülőmunkát végzők gyakran emésztési problémáktól, plusz kilóktól, koncentrációs zavaroktól szenvednek, holott néhány egyszerű tipp betartásával sokat javíthatnának közérzetükön. Összegyűjtöttük tanácsainkat, amelyek a legzsúfoltabb munkanapba is könnyedén beépíthetőek.

hrdoktorblog-ulomunka-dieta.jpg

Tovább

8 bevált módszer, hogy hatékonyabbak legyünk

Csaknem mindannyian éreztük már azt, hogy többre volnánk képesek. Mi akadályoz meg minket abban, hogy hatékonyabbak legyünk a munkahelyünkön és jobban teljesítsünk? Segítünk, hogy a munkára koncentrálhassunk, és kevesebb időt pazaroljunk! Az alábbi tanácsokat betartva hatékonyabban aknázhatjuk ki képességeinket és sikerrel javíthatjuk munkahelyi teljesítményünket.

hrdoktorblog-munkahelyi-hatekonysag-novelese.jpg

Tovább

Árt az egészségünknek, ha utáljuk a munkánkat

A munkahelyi stressz negatív egészségügyi hatásai minden negyedik embert érintenek. A munkájukkal hosszú távon elégedetlen munkavállalók esetén gyakori az alvászavar és a magas vérnyomás, ráadásul gyakrabban kapnak el fertőző betegségeket. Eláruljuk, hogyan kezelheti a munkahelyi stresszt és érezheti magát jobban a munkahelyén!
hrdoktorblog-munkahelyi-stressz-egeszseg.jpg

Tovább

Pokoli forróság vagy dermesztő hideg? Mennyi az ideális munkahelyi hőmérséklet?

Az irodákban dolgozók jól ismerik, mennyi vitát generálhat az iroda hőmérséklete, például hány fokra van beállítva a légkondi, illetve lehet-e, és ha igen, milyen gyakran szoktak szellőztetni. Sokan panaszkodnak nyáron a túlhűtött, télen a túlfűtött munkahelyekre, vagy az állandó „cúgra”, a huzatra. Mivel az alváson kívül a napjaink nagyobb részét a munkahelyen töltjük, egyáltalán nem mindegy, hogyan érezzük ott magunkat, és ebben nagy szerepe van a munkahely hőmérsékletének is.

hrdoktorblog-idealis-munkahelyi-homerseklet.jpg

 

Tovább