Tippek a délutáni mélypontok leküzdésére

2017. augusztus 14. - hrdoktor

Sokunk számára az ebédszünet utáni időszak tartogatja a legtöbb kihívást. Az ébrenlét megőrzésében a sokadik kávé sem segít, hatékony munka helyett pedig már annak is örülünk, ha nyitva tudjuk tartani a szemünket. Vágyakozva eszünkbe juthat a gyermekkorunk, amikor még kézzel-lábbal küzdöttünk a délutáni alvás ellen. Ahelyett, hogy visszasírnánk ezt az időszakot, fogadjunk meg néhány tippet, amely segít abban, hogy koncentráltabban és éberebb figyelmemmel töltsük el munkanapunk második felét.

hrdoktorblog-delutani-faradtsag-munkahely.jpg

Tovább

Bagoly vagy pacsirta? A későn vagy a korán kelők a hatékonyabbak?

Mindannyian ismerünk olyan embereket, akik reggel energiával telten ugranak ki az ágyból, sietnek zuhanyozni, és már reggel 8-kor aktívan teljesítenek a munkában. Mások számára viszont nincs rettenetesebb hang az ébresztőóra csörgésénél. Már a kávéfőzőig való eljutás is komoly kihívást jelent, de a munkahelyen a délutáni órákban mintha megtáltosodnának, és szívesen maradnak akár még túlórázni is. De vajon a pacsirta vagy az éjjeli bagoly típusú emberek teljesítenek jobban a munkahelyen?

hrdoktor-munkahelyi-teljesitmeny-bagoly-pacsirta-tipusu-munkavallalo.jpg

Tovább

Ezért ne dolgozzon üres hassal

Bár tisztában vagyunk azzal, hogy a napindító étkezés milyen fontos, a reggeli rohanásban gyakran arra sincs időnk, hogy néhány falatot bekapjunk munkába menet. Üres hassal azonban nehezebb hatékonyan dolgozni is, ezért összegyűjtöttük tippjeinket, hogyan reggelizhetünk úgy, hogy közben a munkahelyi feladataink is időre el legyenek végezve.
 hrdoktor-reggeli-munkahely-munkareggeli.jpg

Tovább

Ne csak azért lépcsőzzön, mert fél, hogy beszorul a liftbe!

Tudjuk, hogy nagyon praktikus, ha a lift helyett a lépcsőt használjuk, de sokszor megfeledkezünk arról, hogy éljünk is vele. Például munkahelyünkön is adott ez a lehetőség: amikor értekezletre megyünk, vagy amikor leugrunk a büfébe egy kávéért, akkor nyugodtan lépcsőzhetnénk. De miért is jó a lépcsőzés nekünk? Ennek néztünk utána!

hrdoktorblog-lepcsozes.jpg

Tovább

Hogyan legyünk sikeresek a munkánkban?

A mindfulness terápia hatékonyságát klinikai vizsgálatok igazolják, a tudatos jelenléten alapuló módszer előnyeit már a munkahelyi teljesítménynövelésben is elismerik. Cikkünkből megtudhatják, hogy milyen eredményeket érhetünk el a tudatos jelenlét munkahelyen történő gyakorlásával.

hrdoktor-mindfulness-munka-stresszkezeles.jpg

Tovább

Melyik generáció tagjai élnek a legegészségesebben?

Megfordult már a fejében a kérdés, hogy vajon melyik generáció tagjai élnek a legegészségesebben? Milyen étkezési elvekkel és sportolási szokásokkal rendelkeznek a baby-boomerek, az X, Y és a Z generáció tagjai? Mennyire figyelnek oda a munkahelyi egészségükre? Elindítottuk kutatásunkat, amely megmutatja, melyik korosztály tagjai fordítják a legtöbb figyelmet az egészségük megőrzésére.

generaciok-egeszsegtudatossaga-3.jpg

Tovább

Sikeres emberek elalvás előtti szokásai

Egy közép- vagy felsővezetői pozícióban, felelősségteljes beosztásban dolgozó embernek különösen vigyáznia kell arra, hogy kipihenten, a lehető legjobb fizikai és mentális állapotban érkezzen munkahelyére, hiszen a kialvatlansága, ingerlékeny fáradtsága másokra is hatással lehet. Nézzük, mit tehetünk azért, hogy az alvásra szánt idő valódi pihenést nyújtson!

hrdoktor-sikeres-emberek-elalvas-elotti-szokasai.jpg

Tovább

Miért mindig a szabadság idejére betegszünk le?

Gondolkozott már rajta, miért lehet, hogy sokszor a szabadságunk idejére betegszünk le? Feltérképezzük az okokat és eláruljuk, mit tehet a pihenést ellehetetlenítő betegségek megelőzésére, hogy nyugodtan élvezhesse a nyári vakációt.

hrdoktorblog-betegseg-szabadsag-alatt.jpg

Tovább

Időben szólunk: árt az agynak a multitasking

Munkahelyünkön egyre inkább elvárás – vagy legalábbis annak érezzük – hogy egyszerre legyünk „képben” a munkánkat, a céget érintő feladatokkal és az egyéb új információkkal, például közéleti hírekkel kapcsolatban, eközben pedig magánemberként is maradjunk elérhetőek. A megosztott figyelem és a multitasking azonban rontja agyi teljesítményünket, ezért fontos, hogy okosan alkalmazzuk és időnként hagyjunk időt a kikapcsolódásra, pihenésre.

hrdoktorblog-multitasking.jpg

Tovább

6 lépcső a sikerhez

Mindannyian különböző elképzelésekkel rendelkezünk arról, hogy milyen egy sikeres ember. Egy nagyvállalat vezetője, egy családját szerető gondoskodással irányító édesanya vagy épp egy olyan ember, akinek a munkája egyben a hobbija is, ezért nap mint nap örömét leli benne. Az azonban biztos, hogy a sikeres élethez számtalan tényező szükséges. Blogbejegyzésünkben ezeket járjuk körbe.

hrdoktor-5-lepcso-a-sikerhez.jpg

Tovább