8 bevált módszer, hogy hatékonyabbak legyünk

2017. március 02. - hrdoktor

Csaknem mindannyian éreztük már azt, hogy többre volnánk képesek. Mi akadályoz meg minket abban, hogy hatékonyabbak legyünk a munkahelyünkön és jobban teljesítsünk? Segítünk, hogy a munkára koncentrálhassunk, és kevesebb időt pazaroljunk! Az alábbi tanácsokat betartva hatékonyabban aknázhatjuk ki képességeinket és sikerrel javíthatjuk munkahelyi teljesítményünket.

hrdoktorblog-munkahelyi-hatekonysag-novelese.jpg

1. Állítsunk fel reális célokat!

Határozzuk meg, hogy milyen célokat szeretnénk elérni az adott napon, héten vagy hónapban. A célkitűzések felállításakor vizsgáljuk meg, hogy azok eléréséhez rendelkezésünkre állnak-e a megfelelő eszközök, elegendő időnk van-e a végrehajtásukra és hogy milyen problémák merülhetnek fel, amelyek lassíthatják vagy megakadályozhatják, hogy a felállított tervek teljesüljenek. Tűzzünk magunk elé reális célokat és határozzuk meg lépésről-lépésre a hozzájuk vezető utat, akár úgyis, hogy meghatározunk részcélokat.

2. Minden napra tűzzünk ki speciális célokat!

Döntsük el, melyik az a három legfontosabb cél, amit azon a napon el kell érnünk. Még jobb, ha már előző nap előkészítjük őket, átgondoljuk, mi szükséges azok elvégzéséhez, így nagyobb eséllyel kerüljük el, hogy kifutunk az időből.

3. Mindent a maga idejében

Mindenki érzi, hogy a nap folyamán melyek azok az időszakok, amikor hatékonyabban tud dolgozni, és mikor okoz nyűglődést a munka. Mikor érezzük azt, hogy energikusak vagyunk, jól tudunk koncentrálni, és mikor folynak szét gondolataink, leszünk erőtlenek? Mikor segít még a kávé, és mikor felesleges már az is? A legfontosabb és legnagyobb koncentrációt igénylő feladatainkat időzítsük arra az időszakra, amikor a legproduktívabbak vagyunk, a kisebb kihívást jelentő rutinfeladatokat pedig előtte vagy utána is elvégezhetjük.

4. Szabjunk határidőket!

Sok embert motivál a határidő. A kapkodás általában akkor kezdődik, amikor nem tudjuk jól felmérni, hogy a feladat elvégzéséhez mennyi idő szükséges. Persze ezt csak hozzávetőlegesen lehet előre látni, mégis fontos feltétele a feladat pontos és hatékony elvégzésének.

5. Kezdjük a nehezebbel? Vagy inkább a könnyebbel?

Elterjedt az a nézet, hogy érdemes a napot a nehéz feladattal kezdeni, mivel a megkönnyebbülés plusz energiát szabadít fel bennünk, ezáltal könnyebben megbirkózunk a stresszel. Van, akinél ez a módszer jól működik, azonban érdemes kipróbálni ennek az ellenkezőjét is. A kezdeti sikerélmény ugyanis hasonló módon doppingolhat minket, és erőt adhat a nehezebb, komplikáltabb feladatokhoz is. Lényeges viszont, hogy mindig mérlegeljük a feladatokat: könnyű és gyorsan elvégezhető, valamint nehéz és bonyolult munkák. Tudjuk őket elhelyezni egy képzeletbeli mércén.

6. Csoportosítsunk!

Ahelyett, hogy egyik típusú feladatról a másikra ugrálnánk, csoportosítsuk őket. Válaszoljunk egyszerre az összes e-mailre. Telefonhívásainkat is intézzük tömbösítve, és így tovább. Rengeteg időt takaríthatunk meg ezzel a kis változtatással.

7. Egyszerre egy feladatra fókuszáljunk!

Ha egy konkrét feladat megoldásán dolgozunk, a legfontosabb, hogy kizárólag arra figyeljünk. Kapcsoljuk ki a telefont, ne olvasgassunk más oldalakat. Ha szükséges, legyen egy egyezményes jelünk a kollégákkal, amellyel jelezhetjük, hogy most nagy koncentrációt igénylő munkát végzünk, ezért egy újabb projekt megbeszélésével lehetőleg egy későbbi időpontban keressenek.

8. Kérjünk segítséget!

Ha túl magasnak érezzük a követelményszintet, vagy ha nem vagyunk kompetensek a feladat megoldásában, jelezzük a feletteseinknek. Kérjünk időben segítséget, vagy akár adjuk át másnak a feladatot. Ha túlságosan leterheltek vagyunk, azt előbb-utóbb a munkahelyünk és családunk is megsínyli. Még mielőtt így lenne, jelezzük feléjük, hogy túl sok feladatunk van, támogatásra van szükségünk. Így tud csak megérkezni a segítség. A munkahelyi stressz, kiégés kezelésében már akár néhány alkalmas pszichológiai tanácsadás, életmód változtatási tipp is sokat segíthet.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

A bejegyzés trackback címe:

http://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr7812284437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu