HRDoktor

Higiénikusabb a wc-ülőke, mint az irodai kávéskanna

2016. szeptember 15. - hrdoktor

Mit szólna ahhoz, ha azt mondanánk, hogy az irodai kávéskanna fogantyúján akár 34-szer több baktérium nyüzsöghet, mint egy iskolai mosdóban? Természetesen nem minden baktérium és vírus káros és betegít meg bennünket, de az őszi időjárás, „náthás” időszak közeledtével nagyon fontos tisztában lenni a megelőzési lehetőségekkel.

hrdoktorblog-bacilusok-munkahely-banner.jpg

Tudja, hol van a legtöbb bacilus egy munkahelyen?

A kutatás a Hloom cég ötlete volt. Különböző irodákból vettek baktériummintákat, s igen döbbenetes eredményre jutottak…

A kutatócsoport 25 féle baktériummintát gyűjtött össze öt különböző irodában.  Ezeket a mintákat egy független laboratóriumban vizsgáltatták meg, hogy meghatározhassák a különféle felületeken jelenlévő baktériumok típusát és gyakoriságát.

hrdoktorblog-bacilusok-munkahely.jpg


Hol található a legtöbb baktérium?

A fénymásoló és a kávéskanna baktériumsűrűsége volt a legrosszabb.

A vizsgálat megállapította, hogy az irodai nyomtató gombjain baktériumok milliói hemzsegnek, több, mint egy kutya edényén…

A kávéskannán 34-szer több baktérium található, mint egy iskolai WC ülőkéjén.

Az irodai kilincsek háromszor több baktériumnak adnak otthont, mint az otthoni fürdőszobai kilincs.

A kutatásból az is kiderült, hogy a munkahelyi ivóvíztartály adagolójának baktériumsűrűsége négyszer nagyobb, mint egy vágódeszkáé. 

A konferenciaterem kilincsén pedig háromszor több a baktérium, mint az autó kormányán.

De vajon mitől van ennyire tele egy iroda baktériumokkal?

Leginkább két dolog miatt.

Először is, az alkalmazottak percenként átlagosan 30 tárgyat is megérintenek. A billentyűzet, az egér, az asztallap – minden egyes alkalommal, amikor hozzáérünk ezekhez a felületekhez, baktériumokat vihetünk át rájuk, és vehetünk fel róluk.

Másodszor pedig, sok ember dolgozik együtt, közösen használva az irodát, a konyhát, a mellékhelyiséget, a pihenőhelyeket, és így tovább. Sok ember, sok érintkezés. Ez pedig mindennél jobban kedvez a baktériumok és vírusok terjedésének.

Egy tanulmány kimutatta, hogy egy vírusnak mindössze 4 órába telik eljutnia a bejárati ajtótól az irodáig, köszönhetően a gyakran érintett felületeknek.

Mit tehetünk egészségünk védelmében?

Még mielőtt a cikk olvasói hanyatt-homlok menekülnének a munkahelyükről, megnyugtatjuk őket, hogy aggodalomra semmi ok, elővigyázatosságra viszont igen. Nem árt, ha néhány alapvető higiéniai gyakorlatot beépítünk a munkaidőnkbe.

5 tipp, amivel megelőzhetjük a munkahelyi betegségeket

  • Minél sűrűbben mossuk meg vagy fertőtlenítsük le a kezünket!
  • Próbáljuk elkerülni, hogy tisztítatlan kézzel érjünk a szemünkhöz, orrunkhoz, szánkhoz!
  • Köhögéskor és tüsszentéskor mindig takarjuk el a szánkat!
  • Ha megbetegszünk, mindenképp otthon kúráljuk magunkat!
  • Tartsuk tisztán a gyakran használt és érintett eszközöket az irodában! Időnként töröljük át fertőtlenítő kendővel a telefonunkat, a billentyűzetünket, az egerünket és a kilincseket!

 A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.


A bejegyzés trackback címe:

https://hrdoktor.blog.hu/api/trackback/id/tr4111688453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása